概要/Overview

IR室構成図

 インスティテューショナル・リサーチ(IR)室は、本学の諸活動に関する学内外の情報を収集び分析し、本学の運営のための計画策定、政策決定等を支援する目的で学長直属機関として設置されました。

 その後体制を整備強化し、現在は教育、研究・社会貢献の2部門構成となり、それぞれ関係する教職員が室員として取り組んでいます。

 


▶旭川医科大学インスティテューショナル・リサーチ室規程【リンク



Within our institution, the Institutional Research(IR) Office is dedicated to managing and analysing institution-related information. Our primary focus lies in conducting research and analyses tailored for internal reporting purposes to the decision-makers and executives. This corresponds with the widely recognised definition that characterises IR as "Institutional research is research conducted within an institution of higher education to provide information which supports institutional planning, policy formation and decision making (Joe L. Saupe 1990)". In addition to prioritising routine IR tasks, our office places significant value on research endeavours aligned with the specific expertise of each member, who are researchers in their respective fields.